Czy suplementy diet są rzeczywiście takie skuteczne i niezbędne?
3 października 2017
▶️▶️▶️▶️ZA DUŻO TRENUJĄ
Wbrew pozorom w tym przypadku więcej - nie znaczy lepiej. Takie osoby często trenują 4-5 razy w tygodniu robiąc po 5 ćwiczeń w 4 seriach na każdą grupę mięśniową. Dodają ćwiczenia izolowane, spędzają na treningu po dwie godziny. TO BŁĄD!!! Tutaj wystarczy kilka naprawdę ciężkich serii wielostawowych ćwiczeń na treningu, mięśnie mają dostać odpowiednio silny bodziec i regenerację. Jeżeli lubisz spędzać czas na siłowni, poświęć godzinę po treningu na pracę nad mobilnością, rolowanie, rozciąganie. Przyniesie Ci to znacznie więcej korzyści niż kolejna seria na klatę, serio. Metabolizm szybkości formuły 1 podczas treningu przepala gigantyczne ilości kalorii, trening siłowy dodatkowo jeszcze ten metabolizm przyśpiesza. Tutaj płynnie przechodzimy do punktu 2.
▶️▶️▶️▶️ ZA MAŁO JEDZĄ
Miska płatków z mlekiem, dwie kanapki, drożdżówka i obiad w szkole, później ryż z kurczakiem(oczywiście piersią - bo kumpel na masę je) wieczorem kostka twarogu - TO NIE JEST DUŻO! 5-6 pełnowartościowych posiłków zawierających sporą ilość składników energetycznych(węglowodanów oraz tłuszczy) oraz trochę białka. Jeżeli jesteś EKTO i chcesz urosnąć musisz ŻREĆ, uczucie głodu powinieneś zażegnać raz na zawsze i tęsknić za nim ;)
▶️▶️▶️▶️JEDZĄ ZA DUŻO BIAŁKA
Już nawet jak jedzą sporo, to niestety często bez #senzu. Rano 6 jajek, później 3x po 200g piersi z kurczaka i na noc 250g twarogu, w między czasie szejk białkowy - co daje sumarycznie ~250g białka(!), ważąc 70 kg przy niedużej ilości masy mięśniowej organizm nie potrzebuje takiej ilości budulca. Wyobraź sobie, że masz do wybudowania dom, białko potraktuj jak cegły, węglowodany jak robotników, a tłuszcze jako zaprawę i narzędzia. Jeżeli masz do wybudowania nieduży dom i chcesz to zrobić JAK NAJSZYBCIEJ, to czego bardziej potrzebujesz: robotników i narzędzi, czy stosu cegieł?? Dodatkowo białko przyśpiesza już i tak rozpędzony metabolizm, daje uczucie sytości(przez co jesteś w stanie zjeść mniej) i w za dużej ilości działa szkodliwie.
▶️▶️▶️▶️JEDZĄ ŚMIECIOWE JEDZENIE
No i dochodzimy do moim zdaniem najczęstszego błędu osób początkujących. Ja jestem chudy to mogę: czekoladki,chipsy,fast foody słodzone napoje,masa przetworzonego jedzenia. Jedyne co zbudujesz na takim jedzeniu to insulinooporność, cukrzyca i sylwetka skinny-fat, a mięśni tyle co nic. Oczywiście, jeżeli raz na jakiś czas zjecie sobie sernik u babci czy pizzę ze znajomymi to nie będzie to miało żadnego wpływu. Jednak nie możecie BAZOWAĆ na takim jedzeniu!!!! Wracając do naszego porównania z budową domu. Wyobraź sobie, że do budowy domu(który przecież chcesz żeby był solidny) używasz poobijanych cegieł z odzysku, bierzesz najebanych Mietków z pod sklepu i dajesz im do ręki młotek i gwoździe. Zbudują solidny dom? Odpowiedzcie sobie sami.... Mam nadzieję, że taka mała garstka informacji przyda się Wam lub komuś z Waszych znajomych. Jeżeli przeczytałeś i uważasz ten artykuł za wartościowy proszę udostępnij go na swoim profilu. Może dzięki Tobie jakaś młoda ambitna osoba od razu rozpocznie z głową swoją sylwetkową przygodę. Wśród osób udostępniających wylosuję DWIE osoby, którym rozpiszę indywidualny PLAN TRENINGOWY lub DIETĘ! DZIĘKI! ;-)